Servis Talimatı

EMNİYET TEDBİRLERİ
• Aküler şarj işlemi esnasında patlayıcı gazlar çıkarırlar. Şarj işleminin yapıldığı alanlar iyi havalandırılmalıdır.
• Akü üzerinde ve çevresinde çalışırken daima koruma gözlüğü takın.
• Akülerde oluşan hidrojen gazı son derece yanıcıdır. Kıvılcım, alev, yanan sigara, kaynak, sürtünme ve statik elektriğin boşalması gibi diğer tutuşturucu etkenleri akülerden uzakta tutun. Aksi taktirde gaz alev alıp, patlayabilir.
• Araçtan bir aküyü sökerken önce (-) negatif olan kutup başını sökün, araca aküyü takarken ise önce (+) pozitif kutup başını bağlayın.
• Şarjda doğrudan devreleri bağlamayın veya sökmeyin. Kıvılcımdan kaçınmak için, kablo başlıklarını bağlarken veya çıkartırken daima önce şarj ve test cihazlarını kapatın.
• Sulu aküleri herhangi bir yana 45 dereceden fazla eğmeyin. Aküler ciddi yanıklara sebep olabilecek sülfürik asit içerirler, asit ile temas halinde, temas yerini bol su ile yıkayın. Göze asit kaçması halinde yıkamanın hemen arkasından tıbbi kontrolden geçin.
• Donmuş aküyü  şarja bağlamadan önce 15 dereceye kadar ısınmasını bekleyin.
• Akü voltajının doğru yönde olduğunu görmeden araca takmayın.
• Aküleri ve elektroliti çocuklardan uzak tutun.
• Talimatları okuyun ve uyun.
• Atlama kablosu ile araç çalıştırmalarda; önce iki akünün de pozitif (+) kutuplarına kabloları bağlayın, sonra diğer kabloyu, kurtarıcı ve arızalı aracın negatif (-) kutuplarına bağlayın. Bağlantı, toprak kablosunun bağlı olduğu şaseden mümkün olduğu kadar uzakta yapılmalıdır. Aracın çalıştırılmasından sonra işlemin tersini yapın.